سایر اخبارفرهنگیکتاب های موسیقی

“گفتگو با خودم” منتشر شد

 

کتاب  “گفتگو با خودم”  مجموعه ای از خاطرات ارشد تهماسبی چندی پیش توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

به گزارش خانه موسیقی ایران، وی در مقدمه کتابش نوشته است: «در این کتاب سرگذشت زندگی‌ام را که بخش‌هایی از آن کنار هنرمندانِ مشهوری سپری شده، نوشته‌ام. در نقل روابطم با آنها، از هر دو روی سکه گفته‌ام و خوب و بد را با هم آورده‌ام؛ برخوردی که شاید به نظر بعضی، هنجارشکنانه و کمی دور از عرف باشد.

بیشترِ زندگی من به تدریس و تحقیق گذشته‌ است و خودم را قبل از هر چیز، یک «معلم» می‌دانم؛ از همین رو یاد گرفته‌ام و سعی کرده‌ام در بیان رویدادها و نقل گفته‌ها صادق و امانت‌دار باشم؛ دراین ­باره به خودم اطمینان دارم؛ اما در مورد درستی قضاوت‌هایم درباره اشخاص و عملکردهایشان و تحلیل رویدادها، چنین یقینی نیست و قضاوت درباره این قسمتش به عهده شما. طبیعتاً در اینجا هنگامی که بحث تحلیل و داوری در بین بوده، از دیدگاه‌ خودم برخورد کرده‌ام؛ حالا این شما هستید که بگویید کجاها درست اندیشیده‌ام و کجاها به خطا رفته‌ام.»

ارشد تهماسبی آهنگساز و نوازندهٔ تار و سه تار متولد سال ۱۳۳۶ است که پیشتر نیز کتاب‌هایی در زمینۀ موسیقی ایرانی منتشر کرده و کاست‌ها و سی‌دی‌های متعددی نیز در این زمینه ارائه کرده‌ است. وی همچنین همکاری‌های متعددی با حسین علیزاده در زمینه هم‌نوازی و اجرای کنسرت داشته‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا