اخبار خانه موسیقیاخبار-بنرسایر اخبارفرهنگیکانون نوازندگان کلاسیک

با ایجاد استرس، به اضطراب اجرا غلبه کنید

 

کارگاه تخصصی “گیتار کلاسیک” با محوریت تکنیک ها و بررسی شیوه های صحیح تمرین همراه با اجرا و تحلیل برخی قطعات، با حضور مهرداد پاکباز، مدرس و نوازنده با سابقه گیتار کلاسیک در روز سه شنبه سوم بهمن ماه در محل خانه موسیقی با حضور هنرجویان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

به گزارش خانه موسیقی ایران، این کارگاه با حضور فعال اکثریت شرکت کنندگان برگزار و ضمن اجرای قطعاتی توسط هنرجویان ، شیوه نوازندگی و ارائه تکنیک های صحیح توسط استاد پاکباز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت .

در این کارگاه تخصصی روند اجرای کلیه قطعات مولفه های تکنیک صحیح در اجرا( گام ، آرپژ ،آکوردها ، تغییر پوزیشن ، نقش انگشتان و شیوه صحیح دست گرفتن ساز و ارتباط آن با بدن ) جزو مهم ترین عواملی بودند که آموزش داده شد و نیز در تفسیر قطعات عواملی چون فرم موسیقایی، سرعت اجرا، داینامیک ها ، داشتن نوانس و ریتم صحیح و … توسط مهرداد پاکباز مورد بررسی قرار گرفت.

در این کارگاه آموزشی که به شیوه تعاملی و با حضور فعال شرکت کنندگان برپا شد مهرداد پاکباز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه گونه بر استرس اجرا غلبه کنیم گفت: استرس عامل پیش برنده برای نوازنده است. اتفاقا اگر در محیط استرس زا قرار بگیریم می توانیم برا اضطراب های اجرا شامل انقباض بدن، لرزش انگشتان و .. غلبه کنیم. در میان موزیسین ها اضطراب اجرا بسیار دیده می شود و افرادی موفق هستند که با استرس، به جنگ استرس بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا