1400/2/19 : یکشنبه
تاریخ ارسال : 1400/01/21    

نشست مجازی«ذائقه موسیقی ایرانیان» برگزار می شود

سومین نشست از سلسله نشست‌های تحلیل یافته‌های «موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی» با تمرکز بر یافته‌های بخش موسیقی، یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت مجازی برگزار برگزار می‌شود.
نشست مجازی«ذائقه موسیقی ایرانیان» برگزار می شود

سومین نشست از سلسله نشست‌های تحلیل یافته‌های «موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی» با تمرکز بر یافته‌های بخش موسیقی، یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت مجازی برگزار برگزار می‌شود.

 

به گزارش سایت خانه موسیقی به نقل ازسایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این نشست ابتدا فاطمه فلاح (عضو شورای علمی طرح ملی مصرف کالاهای فرهنگی) گزارشی از یافته‌های این طرح در بخش موسیقی ارائه خواهد کرد. در ادامه، محمد سریر (موسیقی‌دان و عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران)، پیروز ارجمند (مدیر کل اسبق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و رضا صمیم (جامعه‌شناس و عضو موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی) یافته‌های این بخش را تحلیل خواهند کرد. دبیری این برنامه را مصطفی اسدزاده (دکتری سیاستگذاری فرهنگی و عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) برعهده خواهد داشت.

 

موج سوم پیمایش ملی «مصرف  کالاهای فرهنگی در ایران» پس از ۱۶ سال وقفه، با هدف سنجش رفتارهای فرهنگی مردم ایران توسط دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال ۱۳۹۸ اجرا شده است.

 

در موج سوم این پیمایش تعداد ۱۵.۵۰۰نفر از افراد بالای ۱۵ سال ساکن شهر و روستا در ۳۱ مرکز استان­، ۸۵ شهر (غیر مرکز استان) و ۵۰۰ روستا مورد پرسش قرار گرفته‌ و سه محور «فعالیت فرهنگی»، «مصرف فرهنگی» و «تقاضای فرهنگی» در قالب مقولاتی چون: فعالیت مذهبی، فعالیت اجتماعی، فعالیت ورزشی، فعالیت تفریحی، فعالیت هنری و دستی، كتاب و كتابخوانی، روزنامه و مجله­‌خوانی، مصرف رادیو، تلویزیون، انواع دیگر رسانه­‌های صوتی تصویری، رایانه، اینترنت، ماهواره و تلفن همراه، سینما و تئاتر، موسیقی، تسهیلات (امکانات) فرهنگی، زمان فراغت و نیازهای فرهنگی، بررسی و سنجش شده است.

 

علاقه‌مندان به حضور در نشست تحلیل یافته‌های بخش موسیقی این پیمایش، می‌توانند از طریق نشانی زیر اقدام کنند:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/national-projects



تبلیغات