اخبار خانه موسیقیاخبار-بنرسایر اخبارفرهنگی

اعلام جزییات امضای یک تفاهم نامه حقوقی در خانه موسیقی

 

مدیر عامل خانه موسیقی ایران از امضای یک تفاهم نامه با یک مجموعه حقوقی با هدف توسعه و ترویج «حقوق و موسیقی» و رسیدگی به مشکلات حقوقی هنرمندان حوزه های مختلف موسیقی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خانه موسیقی ایران، مدیرعامل خانه موسیقی ایران و مجموعه «حقوق و هنر» به منظور مشارکت و بهره مندی از توانایی های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و در راستای مشارکت های حقوقی، فرهنگی و هنری و ترویج و توسعه حقوق و موسیقی تفاهم نامه ای را در خانه موسیقی امضا کردند.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در رابطه با جزییات این تفاهم نامه حقوقی گفت: جامعه موسیقی طی سال های اخیر در حوزه مسایل حقوقی وموضوعات مرتبط با آن با چالش های بسیار فراوانی روبه رو بوده و هست. البته در این مدت صنوف مختلف به صورت جسته و گریخته بخش هایی داشتند که بتوانند این امور را در قالب «شورای داوری» پیگیری کنند. در این روند هم خانه موسیقی نهایت تلاش خود را انجام داده تا در حد مقدورات و امکانات پیگیر موضوعات حقوقی اصناف موسیقی ایران باشد.

وی افزود: اما امروز جای خوشحالی است که می توانیم به واسطه تفاهم نامه حقوقی که با مدیریت جناب وحید آگاه به عنوان یکی از چهره های شناخته شده در حوزه حقوق هنر منعقد می شود، در یک شاکله جامع تر و گسترده تر نسبت به پیگیری امور خاص حقوقی در حوزه موسیقی اقدامات بهتر و موثرتری را انجام دهیم.

وحید آگاه حقوق‌دان ومدرس دانشگاه هم درباره امضای این تفاهم نامه گفت: بسیار خوشحالیم که به واسطه تفاهم نامه ای که به امضا رسیده از این پس می توانیم نسبت به رفع چالش ها و موانع مرتبط با مسایل حقوقی حوزه موسیقی اقداماتی را انجام دهیم. در این راستا تلاش برای رفع چالش های حقوقی اهالی موسیقی، برگزاری نشست های علمی و پژوهشی در حوزه های حقوقی مرتبط با هنر به ویژه موسیقی از جمله برنامه هایی است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ محقق شود. شرایطی که قرار است این بار از پنجره حقوق هم از اهالی موسیقی یاد بگیریم و هم به آنها خدماتی ارایه دهیم تا چالش های حقوقی این حوزه در راستای مسئولیت اجتماعی مرتفع شوند.

اعلام جزییات امضای یک تفاهم نامه حقوقی در خانه موسیقی

«شناسایی نیازهای پژوهشی خانه موسیقی و همکاری مشترک در اجرای طرح های پژوهشی در چارچوب انعقاد قراردادهای مستقل با نهادها»، «همکاری در چاپ خبرنامه‌ها، گزارش‌های علمی و پژوهشی»، «انجام مطالعات و تألیفات مشترک در زمینه‌های مرتبط با اهداف و رسالت‌های طرفین»، «همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، میزگردها، سمینارهای علمی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه حقوق و موسیقی ازجمله مالکیت فکری(حقوق مادی و معنوی)، بیمه و مالیات هنرمندان و تولید و عرضه آثار هنری، قراردادهای مرتبط با موسیقی و دعاوی موسیقی»، «همکاری برای اجرای پروژه مجموعه مصاحبه های تصویری و مکتوب تاریخ شفاهی موسیقی»، «ایجاد بستر مناسب تولید محتوای چندرسانه‌ای متناسب با نیازهای طرفین» از جمله موضوعاتی که در این تفاهم نامه به امضای طرفین رسیده است.

مدت این تفاهم نامه از تاریخ اول بهمن ۱۴۰۲ تا تاریخ اول بهمن ۱۴۰۵ معیت شده و تمدید آن با توافق کتبی طرف ها خواهد بود. این در حالی است که طرف ها موظفند ظرف حداکثر یک هفته از امضای تفاهم نامه، نمایندگان خود را به صورت مکتوب به طرف های مقابل اعلام کنند. نمایندگان طرفین هم جلسات مشترک منظم داشته و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را معمول خواهند داشت. ضمن اینکه در این راستا کاوه رضوانی راد، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی خانه موسیقی ایران به عنوان نماینده تام الاختیار خانه در این تفاهم نامه معرفی شده است.

یک دیدگاه

  1. تبریک برای انعقاد این قرارداد که بدرستی چنین افراد آگاه به امور حقوقی، لازمه و پشتبان خانه موسیقی و هنرمندان و اعضای آن میباشند .
    برای ایشان در راه اعتلا و پیگیری امور حقوقی مورد قرارداد آرزوی موفقیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا