سایر اخبارفرهنگی

آلبوم موسیقی «قاصدک و عشق…» در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود

 

به گزارش خانه موسیقی ایران، آیین رونمایی آلبوم موسیقی «قاصدک و عشق…» به خوانندگی مهدی محمدی پنج‌شنبه ۲۱دی ماه ساعت ۱۵ با حضور هنردوستان و اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
این برنامه با مشارکت موسسه فرهنگی هنری فرهیزش، موسسه ساز و آواز مهر، گروه موسیقی کوچه‌باغ و فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود و در آن آلبوم موسیقی «قاصدک و عشق…» که در دستگاه شور و آواز دشتی ساخته شده، رونمایی خواهد شد.
مقدمه شور (شرح عشق)، تصنیف رنگ‌پریده با شعر نیما یوشیج، ضربی فصل‌ها و آواز دشتی، دونوازی کمانچه و سنتور، تصنیف قاصدک با شعر مهدی اخوان ثالث، ساز و آواز با شعری از مثنوی مولانا و چهارمضراب مهرافروز هفت قطعه این آلبوم است.
در این برنامه نشستی پژوهشی نیز با موضوع پیوند شعر نو و موسیقی ایرانی با سخنرانی حمیدرضا نوربخش خواننده و مدرس آواز، رضا توسلی نوازنده و پژوهشگر شعر و موسیقی، امیرحامد موسوی کارشناس و پژوهشگر فرهنگی و شاهرخ (احمد) سرلک نوازنده و آهنگساز آلبوم پیش‌بینی شده است. تجلیل از مرتضی جوهری خواننده پیشکسوت، سخنرانی مهدی خسروانی مدیر موسسه ساز و آواز مهر و اجرای قطعات تازه گروه کوچه‌باغ بخش‌های دیگر برنامه خواهد بود.
نوازندگان آلبوم و اجرای زنده عبارت‌اند از: داریوش قانع (نی)، مرتضی فتحی (کمانچه)، پندار پورکمیلیان (تار)، امیرحسین وفایی (عود)، پوریا ارجمندتبار (بم تار)، یاسر مدیرروستا (سه‌تار)، محمدرضا میرحسینی (تنبک)، امین دارابی (دف و دایره) و شاهرخ سرلک (سنتور).
حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا