اخبار خانه موسیقیکانون صدابرداران

مشکلاتمان حل شدنی است اگر کنار هم باشیم

اولین نشست تخصصی کانون صدابرداران با حضور اعضا این کانون و با موضوع پرداختن به مسایل صنفی برگزار شد.

روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه اولین نشست تخصصی کانون صدابرداران با حضور اعضا این کانون و با موضوع پرداختن به مسایل صنفی برگزار شد.

 

به گزارش خانه موسیقی ایران، در این برنامه اعضا کانون صدابرداران حضور داشتند و ابتدا به مرور کارها و اقدامات گذشته پرداختند.

سوسن بخشایش از اعضا قدیمی کانون صدابرداران در ابتدای این گردهمایی به این نکته اشاره کرد که ما به تجربه دریافتیم صدابرداری یک اتفاق تجربی است و چه بهتر که هم نسلان ما تجربیات خود را به جوان ترها منتقل کنند.

پس در این زمینه پیش قدم شدیم با جوان ترها مطرح کردیم، کلاس هایی برگزار کردیم که این کلاس ها مورد استقبال قرار گرفت. از آنجایی که ما به دنبال منافع شخصی نبودیم با قیمت حداقلی این دوره ها قبل از کرونا برگزار شد ، مدرک رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت کنندگان اعطا شد و نتیجه برای ما بسیار خوشحال کننده بود.

وی ادامه داد: بازخورد شرکت کنندگان برای ما امیدوار کننده بود و البته وزارت ارشاد هم از این طرح استقبال کرد و هرکس خواهان صدابرداری بود او را به این دوره ها ارجاع می دادند.

بعد از مدتی با واردکنندگان دستگاه های صدابرداری ارتباط برقرار کردیم که آن هم نتایج خوبی برای ما داشت.

سوسن بخشایش که سالها در عرصه صدابرداری موسیقی تجربه دارد در ادامه گفت: تصمیم گرفتیم بعد از سالها برای صدابرداران پیشکسوت مراسم تقدیر و بزرگداشت برگزار کنیم که این هم مورد استقبال اعضا و اهالی صدا قرار گرفت.

حالا تصمیم گرفته ایم دنیای خود را وسیع تر کنیم و با صدابردارانی آشنا شویم که عضو خانه موسیقی نبوده اند. این جلسه در حقیقت باب آشنایی ما با افرادی است که تا به حال ندیده ایم و در ادامه تصمیم داریم کلاس های جدیدی برگزار کنیم که به زودی در این مورد اطلاعات کافی را به علاقمندان منتقل کنیم.

 

در ادامه این مراسم امید انصاری رییس کانون صدابرداران خانه موسیقی گفت:

هدف ما از این جلسه و جلساتی در آینده ارتباط گیری با دوستان قدیمی و جدید و بررسی مشکلات این حوزه و بررسی مسائل صنفی است. مشکلات ما در این حوزه مشترک و یکسان است و با همراهی هم باید کمک کنیم تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

بخشی از صدابرداران امروز جوانان و دانشجویانی هستند که بسیار آگاه هستند، جوایز بین المللی کسب کرده اند و می توانند به ادامه این مسیر کمک کنند.

وی افزود: امروزه اگر من صدابردار یک ماه در استدیو کار نکنم حتی قابلیت های گذشته خود را ندارم در نتیجه صدابرداری یک حرفه به روز است . در مقابل مشکلاتی داریم که برای ما مخاطراتی را مطرح کرده و امید همه ما حل این مشکلات است.

مثلا بخش زیادی از استدیو ها در ملک های مسکونی است و یکی پس از دیگری در حال بسته شدن است و اعلام شده استدیو باید در ملک تجاری باشد اما همین قوانین و اینکه راهی برای حل این مشکلات نیست عرصه را برای صدابرداران تنگ کرده است.

 

در ادامه شرکت کنندگان در این گردهمایی به مرور مشکلات خود پرداختند و مسائل جدی و صنفی خود را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا