آلبوم های موسیقیزندگی نامهسایر اخبار

آلبوم موسیقی  ” اسرار مشرق ” منتشر شد.

 

آلبوم موسیقی  ” اسرار مشرق ” اثری در سبک موسیقی تلفیقی می باشد که از ترکیب سازها و دستگاههای موسیقی ایرانی در کنار سازهای الکترونیک شکل گرفته است .

به گزارش خانه موسیقی ایران، مهدی دانایی آهنگساز این آلبوم گفت : این آلبوم در هشت قطعه، دومین کار تولید شده من در زمینه موسیقی تلفیقی است که نغمه های آن با مددگرفتن از اشعار مولانا و تنظیم موسیقی از تلفیق سازها و دستگاه های موسیقی ایرانی در کنار سازهای الکترونیک صورت گرفته است.

مهدی دانایی در ادامه به نخستین آلبوم خود که راز آفرینش نام دارد و در سال ۱۳۹۵ منتشر شد اشاره کرد و گفت : در استمرار فعالیت خود در زمینه تولید موسیقی تلفیقی این هدف را داشتم که اصالت و غنایی اشعار مولانا شاعر ژرف اندیش تمام دوران را با نغمه های دستگاهی  و گلبانگ های آواز ایرانی که از  میراث گرانبهای گذشتگان به جا مانده است به نسل جوان امروز که دوستدار موسیقی نو و معاصر است ارائه کنم.
در این اثر استفاده از سازهای اصیل ایرانی مانند تار ؛ سنتور؛  کمانچه ؛ نی ؛ دف ؛ تمبک ، دوتار خراسان و ساز بومی استرالیایی دیجریدو در کنار سازهای الکترونیک  و همینطور اجرای خواننده با تحریرهای ایرانی که به ترکیب موسیقی ایرانی با سازهای الکترونیک منجر شده نوآوری جدیدی را برای علاقه مندان موسیقی به ارمغان آورده است.
هنرمندانی که درخلق  آلبوم موسیقی  ” اسرار مشرق ” نقش داشته اند عبارتند :
آهنگساز : مهدی دانائی / خواننده : حمیدرضا منفرد / اشعار : مولانا /
گفتار اشعار : نادر گهر سودی
کمانچه ؛ ویولن : کوشا صرافی گهر / نی : پاشا هنجنی  / سنتور : پدرام درخشانی / تار : مهدی دانائی / دوتار : محمد ظاهر حبیبی ؛سراج حبیبی /
دف ؛ تمبک ؛ بندیر : حمیدرضا یوسفی / دیجریدو : ژوبین عسکریه /
گیتار الکتریک : امیرحسین قائم مقامی / گیتار باس : ریما حسن زاده/
سینتی سایزر و سازهای الکترونیک : مهدی دانائی /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا