زندگی نامه

اکبر محمدی

اکبر محمدی در سال 1330 در تهران متولد شد.وی از 12 سالگی وارد هنرستان موسیقی شد و زیر نظر استاد غلام حسین غریب آموزش کلارینت را شروع کرد.

اکبر محمدی در سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد.وی از ۱۲ سالگی وارد هنرستان موسیقی شد و زیر نظر استاد غلام حسین غریب آموزش کلارینت را شروع کرد و این همکاری تا اخذ دیپلم ادامه یافت. سپس وارد دوره ی عالی هنرستان موسیقی شد و نزد پروفسور تئودور رومن استاد و نوازنده ی اول ارکستر ورشو دوره های تکنیک برتر کلارینت تا اخذ لیسانس نزد ایشان ادامه داد. وی دوره های مختلف در کشور فرانسه ، آلمان و اتریش گذراند.

اکبر محمدی در سال ۱۳۵۲ به عنوان نوازنده ی کلارینت وارد ارکستر سمفونیک تهران شد و از سال ۱۳۵۷ مسئولیت نوازنده ی اول و سولیست در ارکستر را به عهده گرفت و بارها به عنوان تکنواز با رهبرانی چون حشمت سنجری ، فریدون ناصری ، ایرج صهبائی ، منوچهر صهبائی ، نصیر حیدریان و توماس داوید به اجرای برنامه پرداخت و این همکاری بیش از ۳۰ سال ادامه یافت.

 

در طی این سالها با گروه های آنسامبل مختلف به اجرای کنسرت هایی در تالار رودکی پرداخت و با گروه های زهی و بادی طی یک دوره ی بیست ساله همکاری داشت.

محمدی در سال ۱۳۶۷ به اخذ درجه هنری یک (دکترا) نائل شد. وی همکاری خود را در زمینه ی آموزش همزمان از سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. ابتدا در هنرستان عالی موسیقی و سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران ، دانشگاه آزاد و سپس در هنرستان موسیقی دختران و پسران آغاز نمود که این همکاری تاکنون ادامه دارد. وی دوره های مختلف در جشنواره ی فجر داور بوده همچنین این سمت را در جشنواره های دانشجویی هم دارا بوده است. در زمینه ی فعالیت های اجرا و ضبط آثار آهنگسازان بزرگ ایرانی همچون مرتضی حنانه، حسین دهلوی، فرهاد فخرالدینی، محمدرضا درویشی، حسین علیزاده، فریدون ناصری و … شرکت داشته و آثار باارزشی به یادگار گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا